top of page
  • תמונת הסופר/תGal Eitan

צילומי תדמית מפתיעים לסופרת מבטיחה

אל איריס הגעתי דרך סטודנטים לתקשורת ויח"צ בוגרי "הבצפר", ביה"ס לפרסום ודיגיטל, שחיפשו צלמת תדמית שתוציא תמונות תדמית טובות למיוצגת שלהם, איריס שדמי, לרגל השקת ספרה החדש. איריס הגיעה עם מזוודה ענקית עתירת שיק ועל אף שעשרות הבגדים שהביאה היו פזורים במזוודה בבלאגן, כמו סוג של מרי פופינס היא שלפה משם חליפות מחמיאות ותואמות שבאורח פלא לא התקמטו כלל.

אחרי כמה צילומים ראשונים, התחלתי להבין שמדובר בטיפוס לא סטנדרטי - בחורה מגניבה וזורמת עם יכולות משחק נפלאות וירידה לפרטים, סוג של פרפקציוניזם שבלט לעין והבנתי שהולך להיות פה כיף!

הצעתי לה להיכנס למי המזרקה כדי ליהנות מהשתקפויות יפות שיתאימו לצבעי השמלה שלה והיא לקחה את עצתי והעלתה אותה לרמת מצוינות, תוך משחק מדהים אל מול המצלמה. הלוקיישן אותו בחרנו, ממש בדקה ה-90 היה גם הוא הצלחה אדירה. במשך כמה ימים טובים חשבנו על מקום שייתן לנו את המענה המתאים לצרכים שלה. התלבטנו בין צילומי סטודיו שייתנו מענה מוקפד ומייצג לצוות יחסי הציבור שלה למען הפצת הספר בצורה רצינית ומכבדת, לבין אישיותה הפרועה והתוססת שמקומה היה רחוק מהסטודיו, בין פרדסים ועל אופנועים בשטח.

פארק צמרת, שאגב ממוקם חמש דקות מהבית שלי, נתן לנו את המענה המושלם לצילומי התדמית שלה. מצד אחד תאורה טבעית ומגוון לוקיישנים של טבע וצמחייה, ומהצד השני מראה עסקי-עירוני טוב עם רקעים מוקפדים גם בחוץ וגם בפנים.

למען האמת, הייתה זו הפעם הראשונה שצילמתי שם צילומי תדמית ומיד הכנסתי אותו לרשימת המקומות המועדפים עליי לצילום עסקי. נוף הבניינים, הצמחייה המוקפדת ופינות החמד בכל מקום משדרות בדיוק את הדבר הנכון ויכולות להתאים להרבה סוגים של עיסוקים.

צילומי תדמית בסטודיו הם תמיד אופציה נקייה ובטוחה שעובדת, הודות לתאורה הטובה והרקע החלק שמשאיר את כל הפוקוס על המצולם, אך צילומי תדמית בתאורה טבעית טובה (עם עזרה קלה של פלאשים כשצריך) ועושר של רקעים שונים ומגוונים, במקום שמשדר לייפסטייל ואיכות חיים גבוהה, יכול לתת עושר צילומי שישמש את המצולם להרבה זמן.

אצל איריס, הצורך בשיווק הספר שלה, "מקום לקרוא לו בית", שמספר את סיפור חייה המרתק, שמתטלטל בין עשורים של חזרה אדוקה לדת לבין חזרה בשאלה גמורה, ברשתות החברתיות השונות ובעיתונות היה צורך מגוון והיה חשוב שיהיו מספיק תמונות חזקות ושונות זו מזו, על מנת שישמשו אותה לזמן רב. והאמת שיצאו כל כך הרבה תמונות, שאפילו בחירת התמונות כאן הייתה קשה לי ומאתגרת. לבחור מבין 500 תמונות טובות ומגוונות היה בהחלט שונה.

מספר התמונות משתנה אצלי מבוק למשנהו, תלוי בצרכים שלכם הלקוחות ותלוי ביכולת העמידה מול המצלמה. יש צילומי תדמית שמסתכמים ב-100 תמונות בסטודיו, כשהמטרה היא לבחור 1-2 טובות שישמשו לתקופה ארוכה. יש צילומים עסקיים לחברות למשל, שמקציבים לי זמן של 5-10 תמונות בלבד לכל אחד (לפני סינון) במטרה לצלם את כל עובדי החברה ביום אחד, על רקע אחיד או במספר רקעים מוגבל במשרדי החברה.

לעיתים אני יוצאת לסשנים של צילומי תדמית דומים לאלה של איריס, בתאורה טבעית בעיקרה ולוקיישנים מגוונים באותו האזור, ולרוב יוצאות קרוב ל-300 תמונות, כשהמטרה היא לבחור 10-12 תמונות תדמית מובילות.


פה, אמנם הקצבנו 2-3 שעות, אך מספר פינות החמד השונות וקצב עבודתה של איריס, יחד עם יכולתה לעמוד מול מצלמה זמן רב ולהוציא הבעות מגוונות ולוקים מגוונים, גרמו לנו למשוך עוד שעה ולהשתולל איתה.

לצילומי תדמית נוספים וצילומי פורטרט עסקיים - היכנסו לשני הלינקים באתר.

522 צפיות0 תגובות
bottom of page